سفارش تبلیغ
صبا ویژن
.:: تبلیغات شما در این قسمت ::.
 

ip media چیست و چه امکاناتی دارد؟

  • ساعت: 3:0 عصر

مجید زاهدی وش مدیرعامل شرکت سروش رسانه می گوید: سیسیتم (ip media) در واقع استفاده از تکنولوژی نوین است و برای انجام رسالت سازمانی رسانه ملی است.
 
 
در سیستم های سنتی همیشه سیستم یک طرفه بوده است اما در این سیستم که به آن تعاملی می گویند که با استفاده از اینترنت می باشد این قابلیت بوجود می آید که دیگر نیازی به آنتن نیست. یعنی کانال ها به صورت موج دریافت نمی شوند. خود سیگنال بر روی خط تلفنی که کاربران با مخابرات یا هر تامین کننده ADSL برقرار می کند می تواند به منازل منتقل شود که ملزم به نصب یک دستگاه مبدل می باشد که معروف به ستاپ باکس است.
 
 
این ستاپ باکس مخصوص (ip media) است و به تلویزیون وصل می شود . اینجا مردم هستند که تصمیم می گیرند که چه برنامه ای را در چه زمانی ببینند. می توانند برنامه زنده را متوقف کنند و دوباره با یک دکمه برنامه ادامه پیدا کند.
 
قابلیت ماشین زمان فعلا تا 12 ساعت پیش بینی شده است و ما در تمام برنامه ها قادر خواهیم بود تا 12 ساعت به عقب برگردیم. کاربران هم دسترسی به آرشیو دارند. تمام فیلم هایی که از خط تایید کیفیت و کنترل محتوا توسط سروش رسانه انجام خواهد شد عبور بکند این در شبکه قرار می گیرد و صدها و هزاران فیلم سینمایی و سریال در دسترس قرار می گیرد.
 
در همین آرشیو هم ماشین زمان وجود دارد و دقیقا به عنوان دستگاه سینمای خانواده می شود. (ip media) قابلیت های دیگری هم دارد از جمله انواع بازیهای تحت وب یا خدمات عمومی مثل ایران گردی، کنترل ترافیک ، دسترسی به پایگاه های اطلاع رسانی سازمان ها و موسسات و بانک ها و پرداختهای بانکی.
 
در این سیستم از یک کاربر تا تعداد نامحدودی کاربر می توانند استفاده بکنند . یعنی فقط برای منطقه خاصی می توان تبلیغ خاصی را انجام داد .
 
دهه فجر امسال این امکان در تهران و 6 کلان شهر دیگر کشور برای 150.000 کاربر راه انداری می شود. البته در این مرحله خدمت فقط از طریق ADSL مخابرات تامین می شود. به گفته آقای زاهدیوش سرعت اینترنت کیفیت (ip media) را تغییر نمی دهد. برای سه سال 1.5 میلیون کاربر را قرارداد بسته ایم.
 
 
لازم به ذکر است، هزینه یک ماه استفاده از این امکان حدود 15 هزار تومان است.  ip media امکان ارائه خدمات افزوده مثل پخش فیلم های در حال اکران را هم دارد که هزینه های آنها به طور مجزا محاسبه می شود.

 


  • نوشته : سید سعید فراهانی
  • تاریخ:یکشنبه 91/4/4
  • نظرات ( ) |